10 navad, ki nas delajo utrujene

V kolikor se vedno sprašujete zakaj ste brez energije, se odgovor dobesedno skriva pred vašimi očmi. Spremeniti morate vsakodnevne navade. Naše telo porablja energijo tudi takrat, ko so možgani na avtopilotu. Večina izmed nas domneva, da je za pomanjkanje energije kriv nek dejavnik iz okolja, vendar pa je za to krivo naše vedenje, ki se vleče skozi daljše obdobje. Enostavno moramo prekiniti z monotonijo in se ponovno naučiti v svoje telo pripeljati več energije. 

Vsi imamo tiste znane »meglene« dneve, ko se ne moremo povezati z okolico. V kolikor pa so naši dnevi povečini prežeti z javkanjem in pomilovanjem, pa potrebujemo pomoč. Poglejmo si deset navad, ki porabijo največ energije, jih poskušajmo prepoznati v lastnem življenjske ritmu in jih nato iz njega tudi odstranimo.

 

Spanje

Neurejeno spanje povzroča našemu telesu veliko nevšečnosti, saj za kompenzacijo porabi izredno veliko energije. Na dolgi rok nas to lahko vodi v depresijo, nihanje razpoloženja in debelost. Telesni in duševni ritem bomo vzdrževali z urejenim ritmom spanja, tudi ob prostih dnevih.

 

Zajtrk

Hrana je prav tako poglaviten vir energije. Do povečane utrujenosti in stresa privede tudi delo s praznim želodcem. Zdrav zajtrk ni neka blazna znanost. V prvi uri moramo samo pojesti obrok, ki je poln žitaric, proteinov, mlečnih izdelkov in sadja. Verjemite mi, da bo le v nekaj dneh zajtrk postal del vaše pozitivne rutine. 

 

Tekočina

Pomanjkanje tekočine upočasni metabolizem. S pitjem vode vplivamo tudi na naš imunski sistem in posledično na delovanje celotnega telesa. Vode se lahko izredno hitro »prenajemo«, zato poskrbimo tudi za takšne obroke, ki bodo vsebovali veliko tekočine.

 

Kava

V kolikor želimo priti do dodatne energije moramo iz življenja črtati kavo in sladkor. Pitje kave nam da lažen občutek energije, ki vodi v občuten upad energije kasneje v dnevu. Telo se na kavo tudi izredno hitro navadi in zahteva vedno večje količine. Kavo raje nadomestimo z naravnimi snovmi za jačanje energije.

 

Računalnik

Pri delu z računalnikom izredno trpijo naše oči. Utrujenost pa se kaže s slabostio, zamegljenim vidom in glavobolom. Oči razbremenimo s pravilom 20-20-20. Vsakih dvajset minut za dvajset sekund pogledamo stran od račinalnika in se zagledamo v predmet, ki je 20m stran.

 

Napačni ogljikohidrati

Priporočljivo je uživati le naravne in nepredelane ogljikohidrate. Med takšne sodijo žitarice, sadje in zelenjava. Izogibati se moramo kruhu in ostalim predelanim ogljikohidratom. V kolikor telesu primanjkuje oglikohidratov, jih bo kradlo iz mišične mase. 

 

Nered

Nepospravljeno stanovanje je enako nepospravljenemu »podstrešju« v naši glavi. Naš um je preplavljen s podatki in informacijami, ki ne koristijo nikomur. Pospravimo stanovanje, znebimo se nepotrebnih stvari in si tako poenostavimo vsakodneven ritem življenja. Presenečeni boste kako pospravljeno stanovanje vpliva na naše možgane.

 

Telovadba

Vzdrževanje zasebnega življenja je poleg aktivne službe izredno naporno. Zato moramo poskrbeti za sproščujočo fizično aktivnost, pa naj bo to le hoja v službo ali pa ljubiteljsko udejstvovanje v telovadnici. Pri tem je pomembna zmernost, saj od nas nihče ne pričakuje profesionalnih športnih rezultatov. Med športno aktivnostjo se sproščajo pozitivni endorfini, ki preženejo stres in nas preplavijo s pozitivnim občutkom. Prava športna aktivnost je tista, h kateri se ponovno vračamo.

 

Počitek

Vse vemo, da nas počitek napolni z energijo, vendar se iz dneva v dan pehamo do skrajnih meja. Pri tem nam pomaga adrenalin, vendar pa tudi ta ni vsemogočen. Pomembno je, da si naloge porazdelimo enakomerno in si zagotovimo zadosti počitka. 

 

Izčrpavanje

Na nas močno vplivajo tudi medsebojni odnosi. Nekateri ljudje so sposobni iz nas dobesedno izčrpati zadnjo kapljico energije. Tako se spopademo z utrujenostjo, razdraženostjo in stresom. Zato je izredno pomembno, da precenimo kvaliteto medsebojnih odnosov in vzpostavimo nove meje, v kolikor je to tudi potrebno. 

 

Sorodni članki in pripravki:

 

Kako do nas
    • Družbena omrežja

       

    • Kontakt